جوان ترين استاد دانشگاه جهان
از همــــــــــه جـــــــــــا
علمی - آموزشی

جوان ترين استاد دانشگاه جهان

آليا صبور(Alia Sabur)دختر ايراني جوان ترين استاد دانشگاه در جهان ميباشد،نام او در تاريخ ۱۹ فوريه ۲۰۰۸ركوردهاي جهاني گينس نوشته شد و پس از ۲۹۱ سال ركورد آقاي كولين مك‌لورين(Colin Maclaurin)زاده فوريه ۱۶۹۸ركورددار پيشين را شكست.

 

 

او در تاريخ سوم اسفند ۱۳۶۷ خورشيدي برابر ۲۲ فوريه ۱۹۸۹، در شهر نيويورك زاده شد.

اين دختر ايراني تبار بطور تمام وقت در دانشگاه نيويورك تدريس مي‌كند و به عنوان يك نابغه نام خود را در رديف جوان‌ ترين استاد دانشگاه هاي معتبر جهان در كتاب ركوردهاي گينس ثبت نموده است . ركوردار قبلي جوان‌ترين پروفسور دانشگاه هاي جهان متعلق به يك فيزيكدان اسكاتلندي بنام كولين مك لورين(Colin Maclaurin) كه شاگرد اسحاق نيوتن بود و در سال ۱۷۱۷ ميلادي (۲۹۱ سال پيش) در سن ۱۹ سال و ۷ ماهگي اين رتبه علمي را كسب كرده بود .آليا صبور"در هشت ماهگي خواندن را آغاز كرد و از كلاس چهارم ابتدايي به كالج رفت تا در سطح كارشناسي رياضيات كاربردي بخواند .

 
وي در سن ۱۰ سالگي در دانشگاه استوني بروك ثبت نام كرد و در ۱۱ سالگي با گرايش به موسيقي به عنوان عضو اركستر سمفوني "راك لند" به اجراي قره ني پرداخت . آليا چهارده ساله بود كه مدرك ليسانس خود را از دانشگاه نيويورك گرفت و دانشجوي دوره كارشناسي ارشد و دكتري دانشگاه دركسل ، نيويورك شد . او در ۱۸ سالگي مدرك دكتراي خود را از دپارتمان تكنولوژي پيشرفته فوزيون در دانشگاه كانكوك سئول(Konkuk University) دريافت كرد و جوان ترين فردي بود كه وارد دوره فلوشيپ پس از دكتري شد ، او نشانگرهاي سلولي خاصي را بر اساس تكنولوژي نانولوله ها ابداع كرد كه در تحقيقات پزشكي كاربرد زيادي دارد.

فقط سه روز مانده بود نوزده ساله شود كه براي تدريس در دانشگاه كنكوك ، سئول ، كره جنوبي پذيرفته شد . وي تا ماه قبل در دانشگاه دروس فيزيك دانشگاه كنكوك تدريس مي‌كرد و در حال حاضر ، رياضي و فيزيك را در دانشگاه جنوبي ايالت نيواورلند تدريس مي‌كند . او يكي از دلايل ترك دانشگاه سئول را مشكل سخن گفتن به زبان كره‌اي بيان كرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 791
بازدید کل : 31848
تعداد مطالب : 65
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

Instagram